I’m back in the game! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu I’m back in the game! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

I’m back in the game!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

12 November 2013 | Ghana, Tamale

Een ziek schaap moet je vertroetelen en wie weet nou beter hoe je een ziek schaap moet vertroetelen dan het zieke schaap zelf. Kortom een weekje op de relaxing mood, rustig aan doen en jezelf zo veel mogelijk in de watten leggen en alleen goed nieuws in je opnemen. Daar begon ik woensdag 6 november al mee. Er stond een telefoongesprek gepland met mijn docentbegeleider van school. Op de een of andere manier krijg ik hier toch altijd de kriebels van, maarja als ze vervolgens zegt dat mijn verslag er prima uit zag en ik me daar absoluut geen zorgen over moet maken en ik het hier hartstikke goed doe, voel je je toch direct al een stukje beter in je vel zitten… In de middag lekker geluncht bij Swad. De afgelopen dagen vrij weinig gegeten, ik probeerde wel wat aar binnen te proppen maar eetlust was ver te zoeken. Echter toen ik bij Swad aankwam begon mijn hongersysteem (ik ben tenslotte in Afrika en mag over honger hebben) weer te werken en heb ik even heerlijk kunnen schranzen. Nog meer goed nieuws kwam ’s avonds Paul heeft geboekt en het is dus helemaal officieel hij vliegt 1 januari naar Ghana om samen twee weken te genieten van de zwartjes, het mooie land en van elkaar =D! JEEEJ, Kortom ik voelde me al stukken beter!
Op donderdag was ik iets te enthousiast door al te gaan fietsen naar het kantoor, maar ik moest en zou watermeloen halen. ‘Helaas’ kun je heir alleen hele watermeloenen kopen en was ik dus verplicht om de hele watermeloen lekker naar binnen te werken.. erg balen! Ik kwam dan ook als een hijgend en bezweet paard het kantoor binnen en had mijn beweging wel weer gehad voor de komende week, dus ik ben op de bank geploft en ben er niet meer vanaf gekomen. Heerlijk een filmpje gekeken, relaxen wat eten etc. In de avond aten we weer op het kantoor en hadden we voor de tweede keer een movienight ‘Despicable me 2’. Geslaagd avondje, maar toch wel erg toe aan een relaxing weekend in Kintampo.

Vrijdag ochtend gingen we dan ook weer naar het busstation en na een paar uur wachten vertrokken we dan eindelijk. Na een vier uur lange busreis lachten de gehandicapte kindertjes ons alweer tegemoet. Lekker gegeten en naar Laureen geluisterd die gitaar speelde en onwijs goed kan zingen. Op zaterdag heerlijk uitgeslapen in een bed waar je geen plankje doorheen voelt en dat voelt alweer als jaren geleden dat ik in een goed bed geslapen heb. De douche beviel ook goed, misschien iets te goed, want zoals jullie vast begrijpen nam ik de tijd om me weer eens goed schoon te voelen, shampoo, conditioner en haarmasker om het droge haar eens aan te pakken en even flink soppen, scrubben en de beentjes doen, zodat ik me weer durf te vertonen. Helaas voor de anderen bleek dat ik iets te lang had gedoucht en het water op was, Foutje woops!. De rest van de dag doorgebracht met spelletjes spelen, wat lezen en een komkommer masker maken met Esther, wat overigens ook heerlijk was. Helaas alweer de laatste nacht in een geweldig liggend bed doorbrengen, dik van genoten en wederom lekker uitgeslapen op zondag. Op zondag gingen we een dagje naar de ‘Fuller waterfalls’ in Kintampo. Mooie waterval en naar mijn idee mooier en leuker dan de Kintampo waterfalls. We hebben er heerlijk kunnen zwemmen en even kunnen chillen. Rond een uur of drie werd het alweer tijd voor de trotro richting Tamale. In de avond nog even kunnen bijtanken bij Swad en toen zat het relaxing weekend er alweer op…

Op maandag 11 november had ik weer veel zin om naar het schooltje te gaan. Helemaal geweldig was het toen ik daar aankwam en het keukenpersoneel weer helemaal happy was en Fatima aangerend kwam om me een knuffel te geven. De leraren waren allemaal erg bezorgd dat ik zon lange tijd niet geweest was maar waren blij dat ik me weer beter voelde. Deze week zijn ze op school helemaal in hun nopjes vanwege een voetbaltoernooi tussen verschillende scholen. Een voetbaltoernooi duurde bij ons op de basisschool een woensdagmiddag. Hier zijn ze zo enthousiast dat kinderen een week lang geen school hebben, de leraren geen zin hebben om les te geven en ze hooguit aan wat kinderen voetbal les geven. Kortom.. een rustig dagje…

Xxxx
Angela

  • 12 November 2013 - 15:03

    Mams:

    Je bent een bikkel. Je zelfstandigheid en zelfredzaamheid zijn in ieder geval gegroeid. Niet klein te krijgen. Trots op je xxx

  • 12 November 2013 - 17:15

    Maartje:

    Ja hier wordt je wel groot en sterk van...je bent goed bezig hoor
    Vooral doorgaan. (Barry stevens) haha ga nergens over hoor!!!!

    Groetjes maart

  • 12 November 2013 - 21:12

    Renate:

    Hoi Angela, wat fijn dat je je weer beter voelt en wat leuk dat je vriendje komt.
    Gaan jullie nog wat leuks doen samen, buiten knuffelen... Natuurlijk.
    Doe alle bekende de groetjes van mij en ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs Renate

  • 13 November 2013 - 14:00

    Tante Zita En Ome John.:

    Leuk verslag tijgertje. Zo te horen ben je weer een beetje opgeknapt en ben je weer aan het genieten van je stage. Geniet er maar van we wensen je veel liefs en kusjes.

    Zita & John.

  • 17 November 2013 - 17:31

    Marian:

    Hoi Angela,
    Gelukkig gaat het weer beter met je. Jij staat absoluut sterk in je schoenen als je zo positief blijft nadat je voor de 2de keer door malaria gevloerd bent geworden. Wat zul jij je ellendig gevoeld hebben maar wij hebben gegierd toen we je verhaaltje " kakken in plastic zakken" hebben gelezen.
    Hebben echt bewondering voor je meisje !
    Liefs Marian en Thij

  • 18 November 2013 - 00:34

    OPA:

    Hoy Angela

    fijn dat je weer opgeknapt bent en weer geniet van de kleine dingen hier met die ouwe gaat het ook goed
    heb net het oktober fest achter de rug had ondanks dat ik geen liters maar halve lieters heb gedronken toch een stuk in de kraag,zo zie je maar weer hoe minder je drinkt hoe zatter je wordt.Geniet van de leuke dingen die gaan komen.

    groetjes Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 20403

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: