Tonight, you’re going to shake your boom booms?! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Tonight, you’re going to shake your boom booms?! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Tonight, you’re going to shake your boom booms?!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

30 September 2013 | Ghana, Tamale


Ook op vrijdag 28 september gaan we gewoon aan het werk. Inmiddels begint het echt een routine te worden en krijg ik een beetje een vast ritme, waardoor de tijd voorbij vliegt. Ik zit hier gewoon alweer 5 weken.. Een kwart van mijn stage heb ik al achter de rug. Vandaag kreeg ik ook weer twee kaartjes binnen van mijn buufies! Erg leuk, haha! De vrijwilligers zeggen nu al wanneer er post is.. dat is toch wel voor Angela! Overdag heb ik gewerkt in de keuken en in de middag heb ik bij p2 geholpen met schrijven. Een ventje was zo blij dat ik hem hielp met schrijven.. logisch, want de leraar voor de klas schold iedereen uit en bleef snauwen.. Dus niet gek dat kinderen het leuk vinden om positief benaderd te worden en aandacht te krijgen..

Dit weekend blijven we thuis (dat terwijl ik eindelijk een weekend beter ben, haha). We hebben gisteravond voor het eerst het Ghanese stapleven meegemaakt.. in één woord WOOW. We (Jeanine, Eveline, Esther, Renske, Bash en ik) zijn eerst een drankje gaan doen bij Passion en hebben het onderwerp ‘het leven in de compound’ wat Jeanine en Eveline nu doormaken en ik over 4 weken ga meemaken voor 2,5 maand, het besef dat we gewoon echt in Ghana zijn en de aparte dingen die je toch weer elke dag meemaakt waren de onderwerpen van de avond. Ook nu al schoven de Ghanezen aan aan onze tafel, kreeg ik een nummer in mijn handen geduwd en is mijn zelfvertrouwen weer enorm gestegen door alle complimenten die je krijgt, haha! In Passion waren de mensen nog niet aan het dansen, toch weerhield dat de Ghanees niet om te vragen of ik nog met mijn boom booms ging schudden xd.. Na Passion zijn we naar de rooftop gegaan. Het dakterras van het Crest restaurant, hier draait een dj muziek en gaan alle Ghanezen los in de buitenlucht. Daar kwamen wij dan als salaminga’s.. Thuis vind ik het al een verschrikking als één malloot tegen me aan probeert te rijden en hier heb je twintig negers om je heen staan.. Je ziet ze niet echt maar doordat ze gaan lachen, weet je dat ze er zijn. Het was even wennen, maar toch even verstand op nul zetten en genieten van de Ghanese muziek en toch maar dansje wagen.. Er waren tenslotte ook wel wat Ghanezen, waar ik wel lol meehad en die gingen me wat moves leren haha! Uiteindelijk hadden we het na twee uur wel gezien om een attractie te zijn. Ook begon het te regenen en tsjaa we stonden op het dak, dusja dan stopt het feestje.

Op zaterdag zijn we naar het zwembad VRA gegaan. Het was heerlijk weer (gewoon heet en zon) om lekker verkoeling te zoeken in het zwembad en eindelijk wat in de zon te liggen zonder dat je aan het werk bent! Iris, Esther en ik namen Najaat, Hafsah, Moubarik en Nua-man mee naar het zwembad. Het was druk (best logisch, want het was zaterdag en verder is hier niet heel veel om te doen), dus dat betekende dat we het zwembad al betraden en er al minstens 200 ogen onze kant op keken, want salaminga’s die dragen bikini’s!!! Terwijl de Ghanezen hier of in hun boxer zwemmen, maar de meiden zwemmen in een hemdje en legging of broekje, dusja dat wordt vlees zien. Toch had ik er even schijt aan, wilde zwemmen en gewoon eventjes lekker zonnen:P, dus wij met de kinders het kleine kikkerbadje in. Al gauw kwamen er Ghanese jongens uit het grote bad chillen in het kleine bad, moesten er foto’s gemaakt worden en hebben we toch maar gezegd dat we getrouwd zijn ( de enige manier dat ze je een beetje met rust laten)… Later ook in het grote bad geweest en hebben we jongens tegen de meiden gespeeld. Er was ook een jochie Bashiru van de Kids Active School in het zwembad, haha dit vond het geweldig dat ik er was bleef meedoen, praten en lachen.. Toch maar even gezegd dat hij donderdag wel goed naar me moest luisteren anders zou ik hem de volgende keer koppie onder duwen:P Die boodschap kwam wel binnen haha! Erg leuk om Najaat (het modepoppetje van het gezin) en Hafsah (een toch wel erg teruggetrokken meisje die ook altijd erg veel moet doen in huis) beter te leren kennen en ze echt plezier te zien hebben in het water! Even een kaartspelletje met Moubarik gedaan Ezelen oftewel Donkey’en. Erg geslaagd dagje met een deel van de familie dus! ’s Avonds helemaal afgepeigerd van het spelen in het water en het entertainen van de kleine kinders, dus ik lag al gauw te slapen op de bank haha!

Zondags was het een rustig dagje.. Ik ben tot 9 uur blijven liggen, terwijl ik wel half 7 wakker was, maarja uit protest toch blijven liggen voelt het toch een beetje als uitslapen, haha! Suweiba was ook vandaag weer weg met Shamsia en Basit, want ze zijn druk met een begrafenis die al een week duurt. De sfeer is hierdoor zo chill in huis. Najaat, Hafsah, Fadilla, Rushan, Moubarik en nua-man hadden plezier met elkaar, de meiden werden niet weggeroepen voor onzinnige klusjes en konden gewoon tot rust komen. Geen geschreeuw, gemep en boze blikken in huis… Om 1 uur zijn Iris, Esther en ik gaan lunchen bij het crest-restaurant. Even lekker normaal eten. Echter voelde Iris zich niet lekker, dus zijn we erna naar het gastgezin teruggegaan.. Nu blijkt toch Malaria:S. ’s Avonds hebben we met de meiden King Kong zitten kijken (eindelijk een bekende film en geen slechte bollywoodfilm). Kortom eindelijk weer een leuk weekendje gehad, na twee lange weekenden ziek thuis gebleven te zijn..

Xxx
Angela




  • 30 September 2013 - 20:53

    :

    Hoi Angela, wat leuk om te lezen, grappig is het dat je na een aantal weken gewoon je draai vindt en het leven zijn gewone gangetje neemt. Ik mis het noorden van Ghana wel, hier in het zuiden is het minder vriendelijk en leuk. Je moet hier erg op je hoede zijn want je wordt belazert waar je bij staat, zelfs in de hotels proberen ze je een poot uit te draaien. Ik ga morgen naar Elmina en daarna zie ik wel weer.
    Ik had een email gestuurd naar jou en Iris en Eveline en Jeanine maar ik kreeg ze terug omdat ze niet afgeleverd konden worden, heb het twee keer geprobeerd maar helaas. Groetjes aan allemaal, Renate

  • 01 Oktober 2013 - 15:41

    Imke:

    Hi girlie, Fijn dat je eindelijk weer eens hebt kunnen genieten van je weekend. Haha stappen in Ghana dus.. Goed voor je zelfvertrouwen en kan je daar eens goed leren hoe je mensen moet afwijzen! Dan kan je er vervolgens hier in Nederland ook gebruik van maken! xxxxxxx

    PS. "Je ziet ze niet echt maar doordat ze gaan lachen, weet je dat ze er zijn."
    Hahahahahahahaha

  • 14 Oktober 2013 - 19:19

    Tante Plonie En Oom Piet:

    hoi angela

    volgens mij heb jij het goed naar je zin daar.
    fijn hoor met al die donkeren mensen maar dat went wel denk ik in die tijd dat je daar bent .
    en slapen gaat dat ook goed.
    het eten gaat dat ook wel anders kennen wij je niet meer als je terug komt.
    nou een fijne tijd nog daar.

    gr tante plonie en oom piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20424

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: