Bij de derde maisplant naar rechts! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Bij de derde maisplant naar rechts! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Bij de derde maisplant naar rechts!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

28 September 2013 | Ghana, Tamale

Vandaag (donderdag 26 september) een strak blauwe lucht en zonnetje lachen me tegemoet. De rijst stond al gauw op het vuur en de keukenvrouwtjes maakten zich klaar om op bezoek te gaan bij de zieke Fatima (de schoonmaakster die altijd vertaald voor mij). Ik werd ook meegevraagd en het leek me wel leuk om the bush bush te verkennen. Werkelijk waar hoe de mensen hier weten waar ze heen moeten is me een raadsel.. Het enige wat je tegenkomt zijn compounds die allemaal op elkaar lijken, een boel maisplanten, kippen en wat varkens. Gelukkig hoeven we niet op mijn richtingsgevoel te vertrouwen en hebben we het hutje van Fatima gewoon bereikt. Even polsen hoe het met haar ging en toen weer terug naar het schooltje.. Zo blijven we bezig en in beweging! Eenmaal terug op het schooltje klaarmaken voor de pauze.. De andere Fatima pakte opeens mijn hand en ging die vergelijken met die van haar. Lachen dat ze deed.. ze kwam niet meer bij. De lijnen die aan de binnenkant van haar hand te zien zijn, zijn erg donker bijna zwart, terwijl die lijnen van mij bijna niet te zien zijn. Toch kwamen we na een tijdje erachter dat ik toch wel dezelfde lijnen had op mijn handen en dat we dus redelijk hetzelfde zijn.. op het huidskleurtje na dan.

Ik ben ook mega happy! Ik heb geregeld dat ik volgende week donderdag een les voeding aan P6 mag geven. De klas van mister Isaac. Hij vond het een leuk plan en vond het ook belangrijk dat de kinderen hier wat van meekregen. Ik schijt 7 kleuren in mijn broek bij de gedachte dat ik dalijk voor een klas van 40 kinderen sta en in het Engels een les over voeding moet gaan geven, maar ik weet dat ik het kan en het ontzettend gaaf vind om het te doen. Het plan is zelfs dat ik het elke donderdag ga doen!! Ben benieuwd maar heb er super veel zin in. Volgende week even voorbereiden en dan ga ik knallen! In de middag heb ik samen met Iris bijles gegeven aan de kinderen die een nul (ja hier krijg je geen 1 voor de moeite) gehaald voor wiskunde. We hebben de toets voor een deel besproken. Gaaf om te zien dat je bij sommige kinderen na de uitleg en een paar voorbeeldoefeningen een lampje ziet gaan branden boven het hoofd.. Jammer dat het lampje ook gauw weer dooft als de getallen net wat verschillen of de vraag net wat anders gesteld word dan de vorige oefening. Goede oefening voor mij om wat meer geduld te creëren! Vanavond eten op het kantoor met alle vrijwilligers en wat staat er op het menu.. BROODJE KNAKWORST, GROENTES en als klap op de vuurpijl ANANAS na.. Jammieee


  • 28 September 2013 - 14:06

    Mams:

    Weer een uitdaging, weet zeker dat het lukt zoniet dan weet je zeker dat je een goede keuze hebt gemaakt om niet voor de klas te gaan staan. you can do it en voor straks eetse geniet ervan zodat je er weer even tegen kunt xxx

  • 28 September 2013 - 15:12

    Cora Luchies :

    Wat geniet ik toch elke keer van je verhalen.
    Vind het wel goed van je, dat al zo ingeburgerd bent.
    En dan binnenkort sta je dus voor de klas, nou meis dat gaat goed komen, dat weet ik zeker.
    Heel veel succes, hou je taai, en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!!
    Heel veel groetjes, dikke kus, Cora

  • 29 September 2013 - 17:13

    Pim En Els:

    Hallo Angela , wij hebben jou Reisverslagen gelezen , we hebben hard gelachen om die mooie verhalen
    Je Moeder zei dat je alleen maar rijst eet , maar dat valt toch wel mee.
    Wij zien uit naar je volgend verslag.
    Gr.Pim en Els

  • 30 September 2013 - 18:46

    Bianca:

    Ben super trots op jou zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20425

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: