Bingo…! Malaria it is.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Bingo…! Malaria it is.. - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Bingo…! Malaria it is..

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2013 | Ghana, Tamale

Gisteren al heel de dag last gehad van hoofdpijn. Echter vannacht was het raak. Veel zweten hoofdpijn, koud warm, toch maar ff slim zijn en temperaturen. 38,2 graden koorts, maar nog niet zo erg.. Toen ging de wekker af. Iris is vandaag jarig, dus dat betekent zingen! Ook zei ik maar dat ik niet naar het schooltje ging, omdat ik me niet goed voelde en of ze dat ook even aan Sylvester wilde doorgeven. Heerlijk nog even kunnen liggen in bed, maar al gauw liep mijn temperatuur op tot 40 graden laat in de ochtend. Dat is niet zo goed. Ik belde Bash op of hij met naar het ziekenhuis kon brengen om me te laten testen op malaria. Ook belde Sylvester op om te vragen hoe het met me ging en of die me weg moest brengen. Echt Bash en Sylvester zijn mannetjes van goud.. Uiteindelijk ben ik naar de kliniek New life geweest, want het schijnt dat er in het ziekenhuis wat onderzoekjes gedaan worden en uiteindelijk maar even snel diagnose gegeven wordt. Terwijl in deze kliniek er echt getest wordt op malaria. Ik mocht direct naar binnen. Vervolgens waren er twee Ghanese mannen die de testen uitvoeren. Ik voelde me erg beroerd dus was vrij stil en wilde me zo snel mogelijk laten testen. Echter vonden zij het grappig om me te gaan zitten uitlachen omdat ik ze niet begreep toen ze dagbani gingen praten. Hij voreg of ik getrouwd was.. UHHH NEEE. Hij wist nog wel een leuke man en wees direct naar een oude Ghanees. Uch, dus ik nou heb vriend dus geen behoefte. Vervolgens helemaal erop doorgaan en volhouden. Is dat ik zo slap was als een natte vaatdoek, maar was echt pislink.. grrr. Doe gewoon die test, zat er niet omdat ik me zo kiplekker voelde. Vervolgens maakt ie nog zo’n stomme opmerking… vroeg die waar heb je last van. Ik: hoofdpijn, koorts en duizeligheid vooral. Probeert die lekker bijdehand te doen, huh hoe weet je dat je koorts hebt, ben je naar de okter gegaan dan. NEE SUKKEL, steek voor de lol twintig keer een thermometer in mijn reet, nu goed.. echt hoor ze kunnen hier wel wat leren over hoe ze met cliënten om moeten gaan.

Maarja.. vervolgens de test gedaan en toen heb ik drie uur zitten wachten met Bash op de uitslag. Na die drie uur nog steeds geen uitslag. Mijn hoofd was echter zo zwaar en de koorts nam volgens mij nog steeds toe, waardoor ik een lopende zombie was en Bash besloot om me thuis te brengen en later zelf de uitslag op te halen. Sounds like a plan! Ik ben echt nooit ziek, maar vandaag pfoee heb me nog nooit zo kut gevoeld… Ik lekker mijn bed in en twee paracetamols mijn mik in gegooid. Toen werd ik half vier wakker gemaakt door Bash. Ik voelde me een stuk beter (de duizeligheid was weg). Bash was naar de kliniek geweest en verrassing, MALARIA.. We zijn gelijk pillen gaan halen en heb nu net mijn eerste dosis op. Hopen dat de medicatie snel aanslaat. Vanavond heel misschien uiteten vanwege iris haar verjaardag, ff afwachten hoe ik me voel;) Hopen dat het bij deze keer malaria blijft, wel beetje kut dat het al zo snel is want kans is natuurlijk best groot dat in die lange periode nog meer muggen op mijn ad komen.. maarja zoals mama altijd zegt. Altijd goed naar je lichaam luisteren!

Niet ongerust zijn, ik ben bikkel komt ook wel weer goed haha.

Xxxx Angela

  • 11 September 2013 - 19:33

    Chantal:

    Beterschap. Hoop dat je snel opknap

  • 11 September 2013 - 19:39

    Mams:

    Inderdaad bingo je hebt gewonnen om weer als eerste daar malaria te krijgen. Hoop dat medicatie snel werkt. Even rustig aan en inderdaad herken de symptomen en luister naar je lichaam sterkte meissie. Hihi Blij met je hemacadeautje he

  • 11 September 2013 - 19:45

    Tessa:

    Oh nooo Annie! hoop dat het snel weer overgaat. Geen gekke dingen doen als je zo ver weg zit hoor! Goed rusten en heel veel sterke! Dikke knuffel

  • 11 September 2013 - 20:11

    Papa:

    Hoi lief,
    Zoals je zelf al opmerkt, je bent een bikkel, dus even onder de wol, een pilletje van Sjaakie de wonderdokter en je bent weer helemaal het meissie. Sterkte schat, snel weer beter worden want al die kleine negerjongetjes hebben je hard nodig!!!

    Xxx
    Papa

  • 11 September 2013 - 20:17

    Zita:

    Hallo angela heb het net gelezen dat je malaria hebt dat vinden we erg voor je en luister goed naar je lichaam je kunt er lang ziek van zijn dus doe rustig aan laat gauw wat van je horen hoe het met je is beterschap x x x zita en john

  • 11 September 2013 - 20:33

    Maartje:

    Oh angela wat kut...doe je voorzichtig.beterschapx

  • 11 September 2013 - 22:59

    De Vader Van Hendrik:

    Ik lees jouw verslagen met veel genoegen. Hendrik belt bijna iedere dagen vertelt zijn verhaal. maar als ik jou verslag lees, begrijp ik zijn gesprek beter. Beterschap met de malaria.

    Hartelijke groet.

    Rob Menses

  • 12 September 2013 - 13:05

    A En L Luchies:

    mooi shit datje nu je aan je werk begint al gelijk ziek bent maar snel beter worden, maar wel goed uitzieken beterschap veel knuffels xxxx annie en lambert

  • 12 September 2013 - 20:44

    Toos Dorre:


    hallo angela

    wat shit voor je knap gauw op dikke kus van mij xxx

  • 13 September 2013 - 19:18

    Opa:

    Ik zou zeggen pak een flinke neut maar doe toch maar niet krijg je ook nog een katerveel beterchap en knap gauw weer op groetjes opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 20421

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: