Hallelujah, god bless you! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Hallelujah, god bless you! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Hallelujah, god bless you!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2013 | Ghana, Tamale

Vandaag 10 september beginnen de scholen weer. Echter wat wij verstaan onder het begin van het schooljaar (weer met je neus in de boeken, projecten, lessen), betekent hier dus blijkbaar beginnen met de voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar. Regelen wie in welke klas zit en welke leraar welke klas lesgeeft. Kortom, het kan nog wel een weekje duren (al zeggen ze dat het morgen echt gaat beginnen). Uiteindelijk hebben we dus van het zonnetje kunnen genieten, de vele kinderen kunnen zien en sommigen kunnen ontmoeten en even een praatje kunnen maken met de leraren. Terwijl ik van het zonnetje aan het genieten was verzamelden zich al gauw een groepje meiden om me heen. Al gauw had ik meer dan twintig vlechten op mijn kop en was ik honderd haren lichter, haha. Achja, ze vonden het leuk om eindelijk eens wat haren te zien en er mee bezig te zijn (hier hebben ze namelijk allemaal heel erg kort haar, of het is afro, of het is nep haar, dusja daar kun je vrij weinig mee..). Ik was inmiddels alweer niet in mijn nopjes, aangezien een kind uit de keuken mijn mooie schoongemaakte, inmiddels weer schitterende schone schaal pakte om er vervolgens op te gaan zitten in het vieze rooie stoffige zand… GRRRRR Angela kijkt even de andere kant op. Nu is het eerst tijd om te zien hoe het er in de keuken normaal gesproken aan toe gaat, hoe de maaltijden zijn, hoe er schoon gemaakt wordt, hoe de bereiding is en hoe er met de spullen omgegaan wordt. Erna ga ik aanpassingen doen. Toch was ik wel blij toen een leraar erg blij was, toen ik vertelde dat ik in de keuken kwam werken en hoopte dingen te kunnen verbeteren in de keuken en de schoolmaaltijden. Ze zei dat het erg nodig is, want schijnbaar bestaan de maaltijden elke dag uit rijst (nog niet gezien, maar dat vertelde ze dus). Veel kinderen halen hierdoor buiten school wat en eten niet op school. Ze hoopt dat het me lukt en zei wel honderd keer ‘god bless you’ and ‘the lord will help you’, dat scheelt dus weer, mocht het niet lukken heb ik het niet in mijn eentje verknalt, haha! Wel erg aardige leraar en vooral blij dat zij wel blij was dat ik op de school ging werken.

We zijn vroeg weggegaan bij het schooltje, omdat er toch nog niks te doen was.. Bovendien is de eerste deadline aangebroken, inleveren van mijn stagewerkplan. Hierna lekker kunnen chillen op het kantoor. Eten met het gastgezin, dit keer stond er op het menu noedels met soort spaghettisaus en ei. De saus was erg pittig, dus stond weer flink in vuur en vlam haha. ’s Avond had ik een gesprek met die oud begeleider. We hebben het kort uitgepraat en wat mij betreft kunnen we het achter ons laten.

Xxx goodnight!
Angela

  • 11 September 2013 - 19:12

    Mams:

    Alle begin is moeilijk blij dat het met eef is uitgepraat veel stress om niks zet hem op: time to change something there. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 20413

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: