Oh oh Frustraties… Grrrr! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Oh oh Frustraties… Grrrr! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Oh oh Frustraties… Grrrr!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 September 2013 | Ghana, Tamale

Waar was ik gebleven.. Owja zondag heerlijk geslapen. Vervolgens lekker ontbijtje, helaas was uitslapen er niet bij want 7 uur moesten we ontbijten. Best pittig, en vervolgens toch op de Ghanese tijd beginnen aan de community tour.. tsja This is Africa. De community tour was erg leuk om te zien. Sirigu is een dorpje dat al decennia lang bekend staat om de vele beschilderingen en het potten bakken. Alle huisjes waren dan ook mooi beschilderd en uiteindelijk zijn we zelf ook creatief bezig geweest, want ook wij hebben zitten kliederen. Erg leuk, zie facebook voor het uiteindelijke resultaat en beoordeel dan zelf maar of het tot ‘kunst’ behoort, haha! Na de verfworkshop zijn we naar Bolga Tanga gegaan en hebben we geluncht bij Comme si comme ca, ook erg lekker. Toen werd het tijd om weer terug te gaan richting Tamale. ’s Avonds heerlijk pizza zitten eten bij Mikes. Inmiddels begin ik de tentjes te leren kennen waar ik weer op krachten kan komen, na een tijd lang fufu eten.

Vandaag dacht ik er flink tegenaan te kunnen gaan in de keuken, maar dat viel tegen. De vrouwen die in de keuken werken, kwamen vandaag de keuken ‘schoonmaken’. Ze kwamen binnen, nou even voorgesteld en begonnen vervolgens heel de keuken leeg te ruimen. Ik dacht echt WHAT THE FUCK.. zien ze nou niet eens dat de ontplofte bom die ze achterlieten een paar weken geleden, dat die opgeruimd is.. Blijkbaar niet dus. Ik was lichtelijk gefrustreerd. Bloed, zweet en tranen in die keuken en het valt niet eens op.. GRRR. Maarja, er werken dus drie vrouwen in de keuken en daar zal ik veel mee te stellen krijgen. Twee fatima’s en Asana ofzo.. ze spreken alle drie geen woord Engels, dus HELP, I need Sylvester om te vertalen.. Ik baalde echt van vandaag, hoopte dat ik het af kon hebben en een leuke voor en na foto zou hebben, waarbij de keuken er gestructureerd en netjes uit zag, maar die mensen zetten alles maar weer neer. Ze wilden zelfs de dingen schoon gaan maken die ik al had afgewassen en flink op had zitten boenen.. maarja positief blijven denken, doe het niet voor hun maar voor de kindertjes die een kleinere kans hebben ziek te worden door de schoolmaaltijden. Ik heb mijn ding gedaan en heb hun ook lekker laten schrobben (de dingen die ik nog niet gedaan had). Dit keer helaas wel MEGA spinnen gespot echt iew.. In de middag zijn iris en ik snel naar huis gegaan. We gaan met Fadilla, nua-man en Rushan naar het zwembad! Erg leuk, haha! Ik heb Fadilla en Rushan ‘echt’ zwemmen proberen te leren. Ze vonden het echt heel leuk, vooral Fadilla kwam wel een beetje los en had het echt naar haar zin. De jongens werden op een gegeven moment beetje brutaal met ‘I want this’, ‘Buy me this’ en ‘Do you have money for’.. maarja gelijk duidelijk gemaakt dat ze ook weer niet alles krijgen. Het gaf me wel goed gevoel dat je zag dat Fadilla het wel echt waardeerde. Na het zwembad snel naar huis en richting de Kidz Active lodge. Het is tenslotte maandagavond en dat betekent, tijd voor lekker eten. Dit keer pasta met groentes, die we hier echt veel te weinig krijgen (hooguit twee verdwaalde bonen of tomaten die zo kapot gepureerd zijn dat er alleen water over is). Kortom heb mijn vetreserves weer aangevuld en kan er weer even tegenaan.

Veel liefs,

XXX

Angela

  • 09 September 2013 - 23:59

    Ingrid:

    Ha ha je had wat Beatz mee moeten nemen dan had je je vitamines binnen gekregen
    Xx

  • 10 September 2013 - 09:57

    Tessa :

    Echt super leuk om je verhalen steeds te lezen Annie! Hoop dat je het zo vijf maanden volhoud! Jammer dat die vrouwen niet gezien hebben hoe schoon de keuken is geworden, maar ze zijn waarschijnlijk te eigenwijs om dat te laten merken joh! Leuk dat je met die kinderen naar het zwembad bent geweest!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 20418

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: