SAY YES TO THE DRESS! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu SAY YES TO THE DRESS! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

SAY YES TO THE DRESS!

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 September 2013 | Ghana, Tamale

Vandaag (6 september) heb ik echt heerlijk geslapen, beetje jammer dat de wekker kwart over 6 ging en ik toch bruut gewekt werd uit mijn schoonheidsslaapje… Maar snel opgestaan, want het echte werk begint. Waarschijnlijk staan er 3 miljoen bacteriën te rillen van angst, zijn er 100 spinnen op de vlucht en nog eens twintig kakkerlakken die een ander huisje zoeken, want die beesten moet ik echt niet in de keuken waar ik mijn stage ga lopen.. Dus vandaag flink geschopt en geboend. Ik begon alleen met vijf kinderen die aan het toekijken waren, vervolgens hielpen er 7 kinderen mee (zie je het voor je één mega teil en ieder een bordje aan het soppen), dat werkte niet echt, dus na een kwartier te spelen met sop en de vaat heb ik de serieuze taak op me genomen en heb ik schoongemaakt tot mijn handjes eruit zagen als die van mijn oma.. Toch geeft het je wel een voldaan gevoel hoor. Net zoals ik dat heb als ik eindelijk mijn bed weer kan zien, nadat er een bom ontploft is op mijn kamer, voelt dit ook zo goed. Je ziet dat er weer structuur komt, keukengerei ziet er weer als nieuw uit en het begint weer op een keuken te lijken die wij kennen, alleen dan wat anders (ietsiepietsie maar). Maandag nog een harde werkdag voor de boeg, want het aanrecht moet ik nog aanpakken, twee mega potten moeten schoon, drie gasbrandstandaards moeten een soppie krijgen, nog twee opbergdozen moeten ontdaan worden van de viezigheid en dan wil ik alles mooi en gestructureerd klaarzetten voor de ‘after cleaning foto’. Ook al is het nog niet af, ik ben wel al heel blij met het resultaat en trots op mezelf dat ik maar twee keer als een gillende keuken meid heb zitten gillen, omdat er ergens een spin opdook (die vervolgens niet eens door een negertje weggepiekt werd en ik het zelf moest doen).

Na school hebben we gechilld, ik was gebroken dus heb zelfs gewoon een middagdutje gedaan, wat ik normaal gesproken nooit zou kunnen (zwaar leven hier in Ghana!). Vervolgens zijn Iris en ik toch maar op stap gegaan Tamale in, drankje doen, pinnen en fruit kopen (voor het eerst Papaya op, best lekker!). Één ding is in elke cultuur hetzelfde.. alle mannen worden en blijven gek van voetbal haha. Vandaag was het The day.. de wedstrijd tussen Zambia en Ghana.. DE wedstrijd die zou beslissen of Ghana door mag naar het WK volgend jaar. Ook hier slaan alle mannen aparte kreten als er gescoord word, dus ik weet nu tenminste dat niet alleen mijn vader dat doet haha (grapje papsie). Eenmaal thuis, even gebeld met het thuisfront en toen gegeten. Lekkere droge rijst met gebakken ei met wat ui en groene paprika (kan vele malen erger, dus ik was er blij mee!). Toen kwam Shamsia met het goede nieuws dat de jurken af waren. Zie het resultaat op facebook. Al zeg ik het zelf.. Ik vind het nog best leuk staan, voor iemand die niet graag een jurk draagt en een hele aparte verwachtingen had van de Afrikaanse jurk, want je ziet hier toch apart creaties voorbij komen, hoor! Na het passen is het me dan eindelijk gelukt met de hulp van Iris om foto’s te uploaden, dus nu kunnen we even weer vooruit. Ben zelf ook benieuwd, wanneer de volgende lading foto’s weer gaat lukken! Ik heb mijn tas gepakt, want dit weekend gaan we naar Bolga Tanga. Zondag avond pas weer een nieuwe blog, denk ik.. maar wel met leuke verhalen hoop ik over krokodillen, de grens van burkina faso en een traditioneel dorpje met aparte tradities. Dus blijf me volgen en je weet hoe het afloopt.. haha:P

Weltrusten!

Xxxx

Angela

  • 07 September 2013 - 08:45

    Maartje:

    He annie. Wat ziet het er allemaal .....uit.Maar je ben goed bezig met je soppie.
    Ik hoop echt dat je ze wat kan leren over hygiëne.Zodat die kindertjes niet onnodig ziek meer worden.Want het is echt f..... ranzig en moet g...... echt niet kunnen
    Grapje hahaha.Je heb echt een goed doel.En de jurken zijn echt fantastische en ik ben wel van de jurken.Hij staat je goed.



  • 07 September 2013 - 21:48

    Papa:

    Hoi lieverd,
    Je bent heel goed bezig, zo te lezen in je blog. De keukencrew zal trots op je zijn als ze tenminste, naar ik hoop, je poetsinspanningen opmerken. Je jurk ziet er heel lief uit, daar kan je je eigen bij terugkeerin NL gerust in het uitgaanscircuit mee vertonen. Gelukkig om te vernemen dat ik mij niet alleen uitbundig gedraag tijdens een voetbalwedstrijd. Ik hoop dat je een heel leuk uitstapje hebin de richting van Burkino Faso en dat de krokodillen zo'n ijverig schatje met rust laten!!Al the best! RUST GOED UIT EN HAVE A LOT OF FUN.

    XXX

    PAPA

  • 08 September 2013 - 18:07

    Marion:

    Hoi, Angela wat heb je al veel meegemaakt en wat zijn we blij dat alles goed gaat en het je zo goed bevalt.
    Hier gaat alles weer zijn gangetje. Zijn weer hard aan het werk na een welverdiende vakantie.
    Polen was mooi, het eten super lekker en goedkoop. Auschwitz zeer indrukwekkend en de zoutmijnen heel mooi met een kerk van zout ongelooflijk.
    Campertje heeft het weer goed gedaan 3100 km gereden in 16 dagen dus dat wil wel wat zeggen.
    Wij genieten hier verder van je verhalen en wensen je nog veel plezier, groetjes Ron Marion en Rylana

  • 08 September 2013 - 20:54

    Opa:

    Hoy Angela

    heb gelezen dat je al aardig gewend bent daar,vooral vriendschap gesloten met de wilde dieren daar spinnen
    kakkerlakken en meer van dat soort.Ook het poetsen gaat je goed af dus wat wil je nog meer.
    Ik geniet van je verslagen en van alles wat je mee maakt hoop nog veel van je te horen .
    Groetjes Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 20422

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: