Ready for the dress! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Ready for the dress! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Ready for the dress!

Blijf op de hoogte en volg Angela

04 September 2013 | Ghana, Tamale

Gisteren( dinsdag 3 september) mijn tweede dagje school gehad. ‘s ochtend gelukkig niet bruut gewekt door de ratten die boven me op het ‘plafond’ lopen (owja helemaal vergeten te melden in mijn vorige blog, maarja die zijn er dus ook..) dus mijn dagje begon goed! Op school heb ik geregeld dat in plaats van Eef, Sylvester mijn begeleider gaat worden. Sylvester werkt op de school en zal uiteindelijk ook de veranderingen en het werk zien dat ik gedaan heb in plaats van een buitenstaander... Hierna heb ik met de kinderen ‘loco loco’ zitten spelen (moeders, ik herkende het spelletje hebben wij dat vroeger ook gehad?). Inmiddels begon de verveling toe te slaan.. we hadden ten slotte al twee uur achter de rug, dus tsjaa wat doe je dan.. Jochem zat te klieren met water.. beetje die arme negertjes nat te maken en vervolgens probeerde die dat bij mij ook, maar durfde die dat niet. Hij gaf de lege beker aan mij en zei nu mag je me nat maken (met de bedoeling de beker is toch leeg..), Dus tsjaa dat hoef je maar 1 keer te zeggen. Op mijn heenweg naar de kraan vond ik ook nog een emmer, dus die vond ik een tikkeltje interessanter dan de wel erg kleine beker. Jochem stond ook alweer bij de kraan en had een schaaltje gevuld en zei dat ik niet dichterbij moest komen. Na 18 weken is Jochem echter goed ingeburgerd en wat traag geworden, dus zijn reactie vermogen was erg langzaam.. en tsjaa dan ken ik geen genade he(dat weten jullie ook) dus BAM schaaltje zo over hem heen, haha.. daar stond hij even van te kijken met het gevolg dat mijn emmer gevuld werd door hem en ik die helaas over me heen kreeg… Shit happens, dat we de afscheidslunch wat vergeten waren toen we met het water begonnen te klieren, moesten we voor lief nemen, haha. Gelukkig is het hier minstens 35 graden ofzo en hebben we even van de Ghanese zon kunnen genieten.

Na het schooltje hadden we dus de afscheidslunch van Lotte en Suzet, erg gek dat je mensen zo snel leert kennen, maar dat die mensen soms ook weer heel snel weg gaan! We hebben gegeten Bij Swad Fast Food. Goed gegeten, vooral de loempia’s waren errug lekker! Vervolgens gingen Iris en ik rond drie uur naar huis, want onze gastmoeders was al aan het wachten met een mevrouw die stoffen verkoopt. Ready for the dress! Iris heeft een blauw met wit printje uitgezocht, ik een stof met ecru en bordeau-achtig rood. Shamsia (tante in het gezin) werkt als naaister en zal de uiteindelijke jurk gaan maken. Als het goed is wordt het een jurk tot de knie met soort pofmouwtjes.. ben benieuwd.. Leuk voor hier op een bruiloft of begrafenis, maar thuis hangt het erg netjes in mijn kast als herinnering, denk ik haha.. Dus ben benieuwd wanneer de jurk klaar is, maar zal wel een foto posten als dat lukt! ’s Avonds rijst met sausje gegeten en een gekookt ei (blijft geen favoriet van mij), maar de rest was erg lekker. Na het eten weer annemariakoekkoek gespeeld en ik heb met mijn laptop in de woonkamer gezeten. Dat vonden de kids natuurlijk helemaal geweldig. Terwijl ik met Miranda aan het chatten was, zat één van mijn broertjes tegen het scherm te praten, omdat die zo dacht ook te kunnen communiceren met haar.. haha echt hilarisch:P

Vandaag vierden de ratten boven mij wel weer een feestje, Helaas! De wekker ging toch om kwart over 6, dus weer vroeg uit de veren om naar school te gaan. Vandaag is de op een na laatste dag van Jochem, dus hij wilde een soort sportdag organiseren. Spelletjes met water, ballonnen en blinddoeken. De kinderen vonden het erg leuk en hebben zich goed vermaakt gelukkig. Om twaalf uur weer richting het kantoor. Even op het gemakje zitten internetten en toen op pad met Bash achterop de motor. Probeerde die mafkees me nog twintig keer voor de grap te verkopen ook (voor maar 1 cedi (30 cent ofzo), maar ben natuurlijk veel meer waard..:p). Vanavond heb ik weer vrij pittig gegeten.. het went niet kan ik je zeggen. ’s Avonds bij de familie gezeten Moubaric had even op mijn laptop een spelletje gespeeld en op mijn iphone zitten typen. Vervolgens wilde Kushan typen, maar moest die mijn telefoon binnen een minuut al terug geven en kreeg gelijk een paar tikken van zijn tante en daarna nog van een buurvrouw.. al die tikken, het is de cultuur.. i know maar het is gewoon zo kut om te zien.. Goodnight!

Xxx

Liefs

Angela


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 20420

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: