Schranzen maar...! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Schranzen maar...! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Schranzen maar...!

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

02 September 2013 | Ghana, Tamale

Vandaag mijn eerste officiële dagje op de Kids Active School. Ook nu weer kwamen de kindjes aangerend, terwijl je nog ver van de school vandaan was. We kregen in eerst ons gemiste introductie praatje vanSylvester. Vervolgens ben ik begonnen met het aanpassen van mij stage werkplan en deed ik daarna net of ik weer vijf was en ben ik gewoon weer gaan spelen met die kinderen. Oude liedjes opgehaald die we zongen tijdens het springtouwen, zoals 'beertje beertje draai eens rond'.. & 'tringelingeling de schoolbel gaat...' kwamen weer helemaal naar boven. Om twaalf uur was de schooldag alweer voorbij, Ghanese tijden hier he:P (het is nog zomervakantie).. dus toen zijn we naar het kantoor gegaan. Weer geen wifi, potverdriedikkies… Snel naar de stad om die dongel te halen en wat fruit voor een vitamineboost, daar heb ik ff zin in! Voor het eerst terug alleen naar ‘the office’, want Hendrik bleef nog even in het internetcafé.. Ik heb mijn weg gelukkig gevonden hoor, met al die debielen hier in het verkeer niet eens aangereden! Eenmaal op het kantoor, had ik na de installatie eindelijk internet. Alleen skype is nog steeds een rampenplan.. dus that sucks!

Vervolgens naar huis en omkleden. Ik stond even met onze gastmoeder te praten en toen vroeg ze of ik ook een afrikaanse jurk wilde laten maken! Het zal me waarschijnlijk voor geen meter staan, maar natuurlijk zei ik ja toch wel gaaf voor hier. Wie weet word ik dan toch nóg een keer uitgenodigd voor een bruiloft uitgenodigd als ik niet in mijn pyjamabroek verschijn.. Toen op weg naar de Kids Active Lodge. Hier gaan we vanaf nu elke maandag eten met alle vrijwilligers. In het begin dacht ik.. nou misschien ga ik het niet elke week doen, maar nu ik dit aan het typen ben en me nog als een waggelend dikkertje voel, weet ik zeker dat ik dit eens per week nodig heb! Allereerst begonnen we met een verrukkelijke tomatensoep, waarbij het kwijl me serieus al in de bek liep.. de vrijwilligers schoten maar niet op en ik bleef maar ruiken aan mijn heerlijke soeppie (ruiken mag hier niet aan eten, want dan denken ze dat je denkt dat het bedorven is. Daar had ik nu ff op zijn plat gezegd schijt aan.. haha). Toen konden we aanvallen. De soep was heerlijk.. weet niet of dat komt doordat ik nu al dagen weinig en ‘mwaahh’ gegeten heb, maar zo’n soep heb ik werkelijk nog nooit zoooo lekker gehad… Toen kwam het hoofdgerecht.. een soort aardappel ovenschotel met GROENTE (lange tijd niet gezien hier, want de tomaten die je hier krijgt zijn zo plat gepureerd dat je alleen doorzichtig sap overhoudt) en kip en heerlijke salade met.. jawel TONIJN!! Volgens mij heb ik wel drie keer opgeschept als het geen vier keer is haha. Dit was geen eten meer maar gewoon echt schranzen en genieten tegelijk… Het dessert was een soort applepie zonder de appel. Ook errrug lekker!! Zoals je misschien wel hebt kunnen lezen tussen de regels door, was het eten voortreffelijk en is dit voor mij nu wekelijks even nodig om aan te sterken van de Fufu, rijst en de tizet(die waarschijnlijk nog komen gaat).. Kortom met een voldaan gevoel en vol buikkie van tafel richting ons gastgezin. We hebben even leuk gespeeld met Bassisch (jongste broertje) en Moubarac. Ik ga nog even uitbuiken.. Morgen weer naar het schooltje, dan een afscheidslunch van Lotte en Suzet en een afrikaanse jurk laten maken.. Ik blijf maar niet snappen hoe al die Ghanezen het hier zonder agenda doen.. Het blijft druk druk druk, haha!

Anula (goedenavond)

Xxx, liefs

Angela

  • 03 September 2013 - 07:13

    Katja:

    Hi Ang, wat fijn dat je zo makkelijk inburgerd daar en geniet van de kindjes! Als ik je blogs zo lees lijkt het net of je er al maanden zit hihi. Geniet en schrijf maar lekker veel, zodat wij een beetje kunnen meegenieten ;). Liefs, Kat

  • 03 September 2013 - 08:18

    Miranda:

    Hoi Angela, wat leuk geschreven weer!! Ik zie het helemaal voor me wat je meemaakt. Blijf maar lekker schrijven, zo zijn we toch voor ons gevoel nog dicht bij je ;-). Veel plezier en ik kijk al uit naar je volgende reisverslag. Knuf Miranda

  • 03 September 2013 - 11:23

    Tessa:

    Hee annieee! Ik ben benieuwd naar de jurk haha. Fijn dat je een keer in de week lekker eten hebt :) leuk verhaal weer! Xxx

  • 03 September 2013 - 21:07

    Papa:

    Hoi schatje,
    Goede om te horen dat je ook van iemand anders zijn tomatensoep kan genieten! Uit de reisverslagen straalt heel veel plezier uit. Dat is een goed teken. Ik hoop dat je ook op de Kids Active School je draai kan vinden. Ga door met ons informeren via je reisverslagen, zo wordt het euvel van een slechte verbinding via skype nog een beetje verholpen.


    Veel liefs van Papa

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 20421

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: