Nog 17 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu Nog 17 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Angela Kranendonk - WaarBenJij.nu

Nog 17 nachtjes slapen...

Door: Angela Kranendonk

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 Augustus 2013 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang en heb ik al veel activiteiten van mijn TO DO lijst kunnen afstrepen...
Alle vaccinaties CHECK
Visum (gelukkig geregeld wat een gedoe op die ambassade) CHECK
Stagewerkplan voor school CHECK
Mentale voorbereiding.. Still in progress

Nog 17 nachtjes slapen en ik ga gewoon voor 21 weken(148 dagen!!!) naar Tamale een stadje dat in het noorden van Ghana ligt. Ik verheug me erop om de cultuur te leren kennen, nieuwe mensen te ontmoeten en mezelf uit te dagen tot kampeerskills die ik nog nooit heb hoeven te gebruiken...

Hoe kom ik hierbij?? Ik zit nu in mijn derde jaar van de opleiding Voeding & Diëtetiek en krijg nu de kans om voor een half schooljaar buitenland ervaren op te doen. Het leek mij altijd erg gaaf om naar een ontwikkelingsland te gaan, gewoon om met eigen ogen te zien hoe het is en om mijn steentje bij te dragen en misschien karma aan mijn zijde te krijgen haha.. Daarnaast smelt ik gewoon bij het zien van een klein negertje... laat staan een land vol met kleine negertjes =D Deze droom kan ik nu waar maken in combinatie met een buitenlandse ervaring binnen mijn studie. Ik reis met de Organisatie vrijwillig Wereldwijd en zij zorgen ervoor dat ik een gastgezin krijg. De eerste 1,5 maand zal ik verblijven bij een 'modern' gastgezin. Dit komt volgens mij neer op een soort klein huisje en een eigen kamer voor mij waar een bed staat. Ook beschikt een modern gastgezin over elektriciteit (dit wil echter weinig zeggen aangezien de stroom regelmatig uitvalt in Ghana). Toch schijnt het een goede tussenstap te zijn en kan ik in deze tijd wennen aan de cultuur, de omgeving en de mensen. De andere 3,5 maand zal ik verblijven in een traditioneel gastgezin.. Het beeld wat ik hiervan heb is een hutje dat van mij is tussen de verschillende hutjes van mijn gastgezin. Een groot maïsveld wat wordt gezien als een wc en een emmer die eerst gevuld moet worden met water uit de waterput, zodat ik me kan 'opfrissen'.. Dit lijkt me een grote uitdaging en als ik er nu aan denk schiet ik alweer in de lach..

Owja ik ga er natuurlijk heen met een doel. Ik ga voor school op stage naar Ghana. Ik heb een opdracht gekregen, waarbij ik zal werken op een schooltje genaamd de Kids Active School die gevestigd is in Tamale. Ik zal een onderzoek uitvoeren om meer te weten te komen over de schoolmaaltijden die gegeten worden op het schooltje en over de voedingsgewoontes in Ghana over het algemeen. Ook zal ik kijken naar de eventuele mogelijkheden om de hygiëne te verbeteren. Op basis van deze gegevens probeer ik een advies op te stellen om de kwaliteit van de schoolmaaltijden en de hygiëne rondom de bereiding te verbeteren. Daarnaast zal ik mij bezighouden met het geven van voorlichtingen op het schooltje met betrekking tot hygiëne en gezondheid.

Zo nu weten jullie een beetje wat me te wachten staat en waar ik me de komende 18 dagen nog mentaal op ga voorbereiden. Ik hoop jullie door middel van deze site op de hoogte te houden en hoop dat de Skype het ook doet... maar daar zullen we gauw genoeg achter komen!

xxx

  • 07 Augustus 2013 - 16:05

    Marielle:

    hoi Angela

    Heel veel plezier in Ghana ik ga je verslagen zeker volgen!

    groetjes Marielel

  • 07 Augustus 2013 - 18:29

    Katja:

    Zo spannend! Heeel veel plezier! X

  • 08 Augustus 2013 - 15:41

    Lisanne:

    Het komt steeds dichterbij! Ik ga je zeker volgen! Alvast heel veel plezier!

  • 08 Augustus 2013 - 19:05

    Mama:

    Het aftellen is begonnen. Voor jou en voor mij spannend he.

  • 23 Augustus 2013 - 12:44

    Miranda Oosterling:

    Nou Angela morgen is het zover!!!

    Heel veel plezier en zorg goed voor jezelf.
    Wij kijken uit naar je reisverslagen en zullen ze zeker volgen.

    Liefs,
    Miranda en Thijs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 20424

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Ghana

Landen bezocht: